tisdag, december 07, 2010

Claes Borgströms genusattack på Julian Assange

Statsfeminismens Claes Borgström gick idag till attack mot Julian Assange i Dagens Nyheter. Borgström ljög Dagens Nyheters läsare rakt upp i ansiktet då han hävdade att "två vanliga svenska tjejer" stod bakom anklagelserna mot Assange gällande sexbrott. Borgström glömde som av en ren tillfällighet att nämna att Sveriges Kristna Socialdemokraters politiska sekreterare Anna Ardin stod bakom åtminstone en av anklagelserna. Borgström glömde som av en händelse också att nämna att fröken Ardin måste anses utgöra en av statsfeminismens hantlangare. Jag ska i framtiden delge mina läsare några konkreta exempel på fröken Ardins feministiska engagemang. Tillsvidare vill jag att ni ska lägga Borgströms tal om "två vanliga svenska tjejer" på minnet. Borgström vill även avslutningsvis att Assange ska bli lagförd för "det han gjort". Jag vill också att han ska bli lagförd för "det han gjort". Borgström alltså, inte Assane. Jag vill att Borgström ska bli lagförd för förtal med anledning av att han liknade oss svenska män vid talibanerna i Afghanistan.

Jag vet i likhet med Borgström ingenting om Assanges eventuella skuld. Jag ska dock försöka mig på en kvalificerad gissning. Ta av er Schymans genusglasögon och ta en titt på nedanstående scenario. Kommentera gärna min hypotes via bloggens kommentarsfunktion.
Två lösaktiga svenska kvinnor särade på benen åt Assange av ren fascination för journalistkårens egen James Bond. Assange blev överrumplad av "den svenska synden" och mäktade inte med att motstå locktonerna från två lättfotade "vanliga svenska tjejer". Två samlag senare blev Assange tvungen att dra sig ur för att återgå till viktigare spörsmål i livet än att penetrera "vanliga svenska tjejer". Assanges svenska bondbrudar blev måhända besvikna med anledning av Assanges machoattityd och valde således att hämnas på honom genom att anmäla honom för sexbrott. I Ardins fall finns även politiska skäl till att anmäla Assange för sexbrott, men låt mig återkomma därom.

Nå, slog jag huvudet på spiken?

Dagens Nyheter:
Borgström till attack mot Assange

Göteborgs-Posten:
Borgström: Assange ljuger

Tidigare inlägg i samma tema:
Tito Beltran vs Sveriges feministmaffia

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, lite grovt men väldigt bra i övrigt. Skulle vara bra om du spinner vidare på domstolspåret. Ser ut som nätverk som kör över lagen ganska brutalt

Tidigare jämställdhetsombudsmannen Claes Borgström och överåklagaren Marianne Ny hur hänger de med AA?

"Varför sätter sig hovrättspresidenten Fredrik Wersäll, tidigare riksåklagare, som ordförande i ett häktningsärende där en överåklagares prestige och framtida karriär är så starkt involverade?"

Är det lagen som styr i Sverige eller ett nätverk av parti apparatchik som styr med partiboken i handen och lagbooken under foten?

http://www.newsmill.se/artikel/2010/12/07/fd-lagman-gripandet-av-assange-v-cker-allvarliga-fr-gor-om-den-svenska-r-ttsstate