onsdag, september 01, 2010

Integrations- och jämställdhetsminister Nyamko Sabuni i årets Prideparad

Sveriges integrations- och jämställdhetsminister Nyamko Sabuni deltog i 2010 års upplaga av Stockholm Pride iklädd Catwoman-utstyrsel. Sverige slits itu på grund av en misslyckad integrationspolitik och landets integrations- och jämställdhetsminister skådas utklädd till seriefigur på öppen gata. I samband med 2009 års Prideparad lyckades Mona Sahlin avlägga en examen i form av ett "knullborgarmärke" och i årets parad syntes alltså Sabuni iklädd leksaksdräkt.

Jag kan inte låta bli att fundera på vad omvärldens makthavare måste tänka om Sveriges politikerelit. Vad skulle Vladimir Putin säga om han såg Sabuni i årets parad? Vad skulle Silvio Berlusconi säga om han fick nys om Sabunis agerande? Jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig herrarnas reaktion på Sabunis clowneri.

Wikipedia:
Nyamko Sabuni

Svenska Dagbladet:
Prideparaden i bilder

1 kommentar:

Anonym sa...

Silvio skulle nog gilla det. Han är ju en mycket märklig karl som jag inte har nagra som helst problem att tänka mig i ett perverst sammanhang involverande flera partet. Bade kvinnor och män.

Vladimir Putin vill jag inte ens föreställa mig "bakom kulisserna".