söndag, augusti 17, 2008

Moderaternas Per Schlingmann vill indoktrinera alla barn i genusvetenskap

En läsare uppmärksammade mig på Moderaternas partisekreterare Per Schlingmanns artikel i tidningen Sourze. Jag jag kan inte med ord beskriva min avsky gällande Moderaternas politiska utveckling. Schlingmanns strävan att låta indoktrinera våra barn i feministernas fördomsfulla människosyn gjorde mig illa till mods.

Per Schlingmann:

"Den moderata utvecklingsgruppen har tagit fram fem förslag. 1. Skolledare ska utbildas i hur pojkar och flickor blir bemötta och hur de borde bemötas i skolan och förskolan. 2. Även lärare ska utbildas i hur pojkar och flickor blir bemötta samt hur de bör bemötas. 3. En jämställdhetsmärkning av skolor och förskolor bör införas. 4. Antalet män i skolan och förskolan ska ökas. 5. Informations- och opinionsbildande arbete inom området lika bemötande i skolan och förskolan bör bedrivas."

Du trodde väl inte att ett barn i Moderaternas Sverige skulle tillåtas att forma sin identitet på egen hand utan politisk inblandning? I så fall trodde du nämligen fel. Alla barn ska tydligen likriktas till att acceptera feminismens inskränkta människosyn, av Moderaterna till råga på allt.

Sourze:
Ojämlikhet mellan könen etableras på dagis

Tidigare inlägg i samma tema:
Nya Moderaterna på Prideparad
Moderaterna + Feministiskt initiativ = sant

Bloggar.se:
, , , , , , , ,

Inga kommentarer: