tisdag, juni 03, 2008

Tiina Rosenbergs sanslösa försvarstal med anledning av hennes frispel på Lunds universitets pomoveringsmiddag

I min naiva enfald trodde jag att Rosenberg skulle hålla tand för tunga och låta bli att gå i försvarsställning med anledning av hennes frispel på Lunds universitets promoveringsmiddag härförleden, men ack vad jag bedrog mig. Rosenberg valde nämligen att ställa upp på en intervju i Sydsvenskan i ett försök att bortförklara frispelet. Dessvärre gjorde Rosenberg en taktisk felbedömning och hon framtod allena som en än stördare människa i Sydsvenskans artikel.

Tiina Rosenberg i Sydsvenskan:

"Å andra sidan kände jag att texten var direkt förolämpande och ska jag bara sitta där och applådera efteråt? Det är inte så att jag är mot yttrandefrihet och man får gärna sjunga sina sånger men då måste man ta ansvar för att folk reagerar."

Rosenberg upplevde Last Calls studentspex som "direkt förolämpande" och menade att Last Call "då måste ta ansvar för att folk reagerar". Rosenberg med mig skämta? Vad fick henne att bli förolämpad av ett studentspex? Av vilken anledning ska Last Call ta hänsyn till en politisk extremists hysteriska överreaktion? Rosenbergs självdistans måste vara obefintlig eftersom hon blev så illa berörd av en humoristisk sång.

Tiina Rosenberg i Sydsvenskan:

"Jag är inte riktigt beredd att släppa den här diskussionen kring spexkulturen. Jag undrar om festfixarna vill lyfta fram den här ointelligenta, tölpaktiga och obildade stil och om det är det som Universitetet vill förmedla till sina nya doktorer. På universiteten i Uppsala och Lund frodas en slags grabbig kultur som är motbjudande, men som hyllas som en slags akademisk tradition."

"...inte riktigt beredd att släppa den här diskussionen...". Vad f-n! Sök hjälp! Inte ska väl vanliga medborgare behöva sluta skämta med anledning av en radikalfeminists torra attityd?

Tiina Rosenberg i Sydsvenskan:

"Vågar man inte ha lite bättre koll på underhållningen?"

Hejkon bejkon, kom och hjälp mig. Rosenberg om någon borde ha lite "bättre koll".

Sydsvenskan:
Rosenberg: Jag uppförde mig illa

YouTube:
Folkets Rättigheter

Tidigare inlägg i samma tema:
Tiina Rosenbergs frispel på Lunds universitets promoveringsmiddag

Bloggar.se:
, , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig kvinna denna Tina är! Hon vågar minsann ställa sig på barrikaden och försvara (anfalla?) de fria och goda kulturyttringarna.
Heja Tina!

Anonym sa...

Varför denna besatthet av Tiina Rosenberg sådär en två år efter att hon har dragit sig tillbaka (pga det kvinnohat som bland annat du står för)? Sover du utanför hennes port och går i genom hennes sopor också?

/Hannes

John Berg sa...

Anonym:

"Varför denna besatthet av Tiina Rosenberg sådär en två år efter att hon har dragit sig tillbaka..."

Dragit sig tillbaka? Tiina Rosenberg deltog i en rad radikalfeministiska arrangemang senaste tiden. Till exempel deltog Rosenberg i Feministiskt initiativs firande av Kvinnodagen 8 mars.